04
Oct
07

BPR Mengugut Sim & Siva: Dedahkan Sumber Atau Dipenjarakan

Sumber: KeADILan

 

Kuala Lumpur, 4 Oct – Naib Presiden KeADILan R. Sivarasa dan Penyelaras Politik Dato’ Seri Anwar Ibrahim Sim Tze Tzin hari ini diugut oleh BPR.

BPR memberi notis bahawa jika sumber video skandal Ketua Hakim Negara tidak didedahkan, mereka boleh dipenjara selama dua tahun.

Sivarasa telah mengumumkan kesanggupan beliau untuk menghadapi apa-apa hukuman demi mempertahankan identiti sumber tersebut.

Berita seterusnya akan berikutan.

 


2 Responses to “BPR Mengugut Sim & Siva: Dedahkan Sumber Atau Dipenjarakan”


  1. 1 Bekas BpR
    October 4, 2007 at 5:59 pm

    Bukan ke Notis BPR tu untuk En Sim Tze Tzin memberikan apa-apa maklumat yang diketahui olehnya sahaja dan ingin di dedahkannya sahaja kepada BPR. Setahu saya identiti pemberi maklumat tidak perlu didedahkan seperti Akta Pencegahan Rasuah 1997 ( saya tidak pasti seksyen mana ) Kalau ikut kes-kes sebelum ini pun… report Polis yang dibuat di BPR juga memakai… “Aduan diterima melalui sumber….” dan mahkamah tidak mempunyai kuasa untuk memanggil sumber atau pemberi maklumat kerana ianya di lindungi oleh APR 1997 dan Akta Keterangan.

    Tak tahu lah jika saya yang dah lama meninggalkan BPR yang memang takde telur dan kuasa ni..akta APR 1997 tu dah berubah pulak boleh dedahkan sumber dan pemberi maklumat. Minta peguam Keadilan semak balik dengan Chuah Lay Choo..betul ker dia org nak nama pemberi maklumat..there must be something wrong… Chuah Lay Choo tu pompuan..ko gempak je sikit dia tu… masa aku dia tu jenis kalut punya…kena sergah sikit…habis..

  2. 2 Admin
    October 5, 2007 at 5:20 pm

    Rasa2 nak jadi macam kes EZAm dulu dah…
    yg p repot kena tangkap..
    yg jadi penyangak masih dok lepas…


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: